Algemene Voorwaarden
Algemene Voorwaarden voor dienstverlening door MY KAI•ZEN
Laatst aangepast: 20 mei 2024Artikel 1. Algemeen
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder: 1. Het bedrijf: MY KAI•ZEN, coaching en (voedings)advies op het gebied van stress en burn-out, optimale gezondheid en vitaliteit, ingeschreven in het handelsregister onder nummer: 93829566, die het privacyreglement hanteert om diensten aan te kunnen bieden.
2. Opdrachtgever, cliënt of coachee, hierna cliënt: een particulier of rechtspersoon die aan het bedrijf een opdracht verleent tot het verrichten van diensten. 3. Vestigingsadres van het bedrijf: Rosmolen 109, 2986 EE te Ridderkerk, inbox.mykaizen@gmail.com. 4. De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, facturen, overeenkomsten en leveringen van diensten door het bedrijf, tenzij nadrukkelijk en schriftelijk wordt afgeweken van deze voorwaarden door zowel het bedrijf als de cliënt.
Artikel 2. Offertes 1. Offertes van het bedrijf zijn gebaseerd op de informatie die door de cliënt is aangegeven. 2. De offertes van het bedrijf zijn vrijblijvend, tenzij in het voorstel nadrukkelijk anders is vermeld. 3. De geldigheid van offertes, door middel van een einddatum, staan expliciet in het voorstel vermeld. Na deze datum kunnen er geen rechten meer worden ontleend aan de desbetreffende offerte. 4. Offertes zijn niet automatisch geldig voor opdrachten in de toekomst. 5. Het bedrijf kan niet worden gehouden aan een offerte indien de cliënt redelijkerwijs kan begrijpen dat de offerte een duidelijke vergissing of schrijffout bevat.
Artikel 3. Ontstaan van de overeenkomst 1. Een overeenkomst tussen het bedrijf en de cliënt komt tot stand door aanbod en aanvaarding. 2. Een opdracht is bindend zodra een uitgebrachte offerte van het bedrijf ondertekend wordt geretourneerd door de cliënt, of wanneer er digitaal akkoord wordt gegeven op een digitaal door het bedrijf gestuurde offerte. 3. Bij ondertekening, dan wel digitaal akkoord, van de offerte of overeenkomst geeft de cliënt aan ook de bijgesloten algemene voorwaarden te aanvaarden. 4. Tenzij nadrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen, worden overeenkomsten aangegaan voor de duur van de opdracht.
Artikel 4. Uitvoering van de opdracht 1. Het bedrijf zal de opdracht naar beste inzicht en kunnen uitvoeren in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap. 2. Na een bindende overeenkomst heeft het bedrijf enkel een inspanningsverplichting, niet een resultaatverplichting. 3. De cliënt draagt de verantwoordelijkheid dat alle gegevens waarvan het bedrijf aangeeft noodzakelijk te zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs kan begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan het bedrijf wordt aangeleverd. 4. Wanneer er sprake is van overmacht en de nakoming van de overeenkomst kan redelijkerwijs niet van het bedrijf worden gevergd, dan zal de uitvoering van de overeenkomst opgeschoven worden om op een later tijdstip alsnog voltooid te worden. Of de overeenkomst zal worden beëindigd, alles zonder enige verplichting tot schadevergoeding.
Artikel 5. Gegevens door de cliënt 1. De cliënt is verplicht om alle persoonsgegevens aan te leveren die door het bedrijf worden gevraagd. Het bedrijf zal alleen om gegevens vragen die nodig zijn om de overeenkomst uit te kunnen voeren. Indien er wijzigingen plaatsvinden in de aangeleverde gegevens van de cliënt, dan dient dit aan het bedrijf doorgegeven te worden.
Artikel 6. Tarieven, facturatie en betaling 1. Het volledige bedrag van de factuur dient betaald te worden binnen de aangegeven termijn op de factuur, op een door het bedrijf aangegeven wijze, tenzij anders is overeengekomen. Indien er geen termijn is overeengekomen, dient de betaling te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum. 2. Alle tarieven zijn exclusief omzetbelasting (BTW) en andere opgelegde heffingen en/of belastingen vanuit de overheid, tenzij anders is vermeld. 3. Het volledige factuurbedrag dient betaald te worden voorafgaand aan het starten van de dienstverlening, tenzij in de overeenkomst expliciet anders is overeengekomen. 4. Indien cliënt in gebreke blijft in de betaling binnen de termijn van 14 dagen dan is cliënt van rechtswege in verzuim. De cliënt is dan wettelijke rente aan het bedrijf verschuldigd. Alle (buiten)gerechtelijke kosten die gemoeid gaan met de incasso zijn voor rekening van de cliënt. In dat geval kan het bedrijf besluiten om de dienstverlening aan de cliënt op te schorten of de overeenkomst per direct te beëindigen. Het bedrijf zal de cliënt van het besluit tot opschorting van de dienstverlening of beëindiging van de overeenkomst, schriftelijk of digitaal op de hoogte stellen. 5. Indien de cliënt bezwaar uit op de factuur dan schort dat de betalingsverplichting niet op. 6. De cliënt is verantwoordelijk voor de betaling van de overeengekomen prijs voor de dienstverlening van het bedrijf. Tenzij schriftelijk nadrukkelijk anders is overeengekomen. 7. Werkzaamheden die in opdracht van de cliënt worden uitgevoerd door het bedrijf, zonder dat deze staan vermeld op de offerte of in de overeenkomst, worden als meerwerk bij de cliënt in rekening gebracht op basis van de gebruikelijke tarieven.
Artikel 7. Annulering en/of beëindiging van de overeenkomst 1. Het bedrijf heeft het recht om zonder opgave van reden een coachsessie, coachtraject, workshop of training te annuleren of deelname van een cliënt te weigeren. Indien de cliënt al voor de dienst heeft betaald, dan heeft de cliënt recht op terugbetaling van het volledige betaalde bedrag. 2. Tot vier weken voor aanvang van een coachtraject, workshop of training kan de cliënt kosteloos annuleren. Als de cliënt voor deze termijn niet annuleert, dan heeft de cliënt een betalingsverplichting. Het totaalbedrag van het coachtraject, workshop of training dient aan het bedrijf te worden betaald. 3. Indien de cliënt na de start van het coachtraject, workshop of training de deelname tussentijds beëindigt of daaraan anderszins niet deelneemt, dan is er geen recht op enige terugbetaling. Tenzij er sprake is van bijzondere omstandigheden. Of dit van toepassing is, wordt beoordeeld door het bedrijf. 4. Indien de cliënt tekortschiet in de nakoming van de verplichtingen die voortvloeien uit de overeenkomst, dan heeft het bedrijf het recht om de overeenkomst per direct en zonder tussenkomst van een rechter op te zeggen. Tenzij de cliënt, die hierover schriftelijk op de hoogte wordt gebracht, alsnog zijn verplichtingen nakomt binnen 14 dagen.
Artikel 8. Cliënt annuleert afspraak 1. Een individuele coachsessie kan tot 24 uur voor aanvang kosteloos worden afgezegd of verplaatst. De cliënt streeft ernaar afspraken altijd door te laten gaan dan wel te verplaatsen naar een ander tijdstip. Indien de afzegging plaats vindt binnen 24 uur voor aanvang van de coachsessie, dan is het bedrijf gerechtigd om de overeengekomen prijs voor de dienstverlening voor 100% in rekening te brengen.
Artikel 9. Intellectueel eigendom, gebruikersrecht en vertrouwelijkheid 1. Het auteursrecht en andere intellectuele eigendomsrechten blijven berusten bij het bedrijf. 2. Alle uitgedeelde stukken door het bedrijf aan de cliënt zoals opdrachten, oefeningen, rapportages, trainingen etc., zijn uitsluitend bestemd voor de cliënt zelf. De cliënt mag ze niet verveelvoudigden, openbaar maken of delen met derden, tenzij het bedrijf daarvoor voorafgaand expliciet en schriftelijk toestemming heeft gegeven. 3. Het bedrijf is verplicht tot geheimhouding van alle gegevens en informatie van de cliënt tegenover derden. Informatie is vertrouwelijk als dit door de cliënt is aangegeven of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. Het bedrijf zal de nodige maatregelen treffen om deze vertrouwelijkheid te garanderen.
Artikel 10. Aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid 1. Het bedrijf zal de overeengekomen opdracht naar beste kunnen en vermogen uitvoeren. 2. Het bedrijf is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, door onjuiste en/of onvolledige gegevens die de cliënt heeft aangeleverd. 3. Onder alle omstandigheden is de cliënt zelf verantwoordelijk voor acties die voortvloeien uit de dienstverlening. Het bedrijf is nooit aansprakelijk of verantwoordelijk voor de positieve en/of negatieve gevolgen voortvloeiend uit de keuzes en acties die gemaakt of gedaan worden door cliënt zelf. Tevens niet voor de acties voortvloeiend uit of gedaan naar aanleiding van de verleende dienst. 4. In geval dat in een gerechtelijke procedure mocht worden vastgesteld dat het bedrijf aansprakelijkheid dient te dragen, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot de directe schade inzake het schadegeval, met een maximum van het tarief dat op de desbetreffende opdracht door het bedrijf is gefactureerd aan de cliënt in kwestie. 5. De aansprakelijkheid van het bedrijf is in ieder geval steeds beperkt tot het bedrag van de uitkering van de verzekeraar in voorkomend geval.
Artikel 11. Overmacht 1. Indien er sprake is van overmacht, dan is het bedrijf niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting ten opzichte van de cliënt. Het bedrijf kan gedurende de periode van overmacht, de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Als de periode van overmacht langer duurt dan twee maanden, dan kunnen beide partijen afzien van de overeenkomst zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij. In geval het bedrijf werkzaamheden heeft verricht voordat de overmacht periode zich aandiende, dan mogen de gewerkte uren aan de cliënt worden gefactureerd.
Artikel 12. Klachtenregeling 1. Eventuele klachten over geleverde diensten door het bedrijf moeten binnen 8 dagen na uitvoering van de dienst, schriftelijk en beargumenteerd aan het bedrijf worden vermeld. Indien er geen klacht wordt ingediend dan geldt dat de cliënt akkoord is met de geleverde diensten. 2. Het indienen van een klacht ontslaat de cliënt niet van zijn betalingsverplichting.
Artikel 13. Slotbepaling 1. In geval dat een artikel of deel van een artikel in deze algemene voorwaarden nietig is of mocht worden vernietigd, blijven de overige artikelen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. Wanneer nodig zullen het bedrijf en de cliënt dan in overleg tot een nieuwe formulering van het artikel komen. Hierbij zal zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling mee worden genomen. 2. Op de overeenkomst tussen het bedrijf en de cliënt is het Nederlands recht van toepassing. 3. Wanneer het bedrijf van naam, adres, rechtsvorm of eigenaar verandert, dan blijven deze algemene voorwaarden gewoon van kracht.